Már csak néhányat kell aludni és kezdődik a Consumer Electronic Show, az elektronikai eszközök bemutatásának Mekkája, amely két év után idén onsite is és online is megrendezésre kerül.
Számos nagyvállalat jelentette be az elmúlt hetekben, hogy csak online lesz jelen az idei CES-EN, még a szigorú egészségügyi rendelkezések ellenére is (oltási igazolás mellé 24 óránál nem régebbi negatív COVID teszt is kell a belépéshez.)
Csakhogy a CES már jópár éve nem a nagy cégek éves “kötelező bejelentő show-ja” – hiszen lassan havonta jelentenek be új “zászlóshajókat” -, hanem elsősorban a startup-ok – és itt a mérhetetlen mennyiségű kínai startup is jelen van – bemutatkozó helye lett.
Bár a tavalyi évben főleg a higiénia és az egészségügyi biztonság került előtérbe – rengeteg test hőmérséklet mérő kamera, fertőtlenítő robot és UV-C képes világítás került bemutatásra – minden évben számos olyan technikai újítást mutatnak be a világ figyelmére éhes startup-ok, ami meghatározó szerepet kaphat a következő években.
Mindez persze nem kerüli el az okosotthon eszközök és megoldások piacát sem, amely egyre szélesebb skálán mozog.
Az okos üvegfelület, amelyet tetszőleges helyen sötétíthetünk 2 és 70%-os fényáteresztés mellett, vagy az üvegre felvitt OLED kijelzők biztosan jelen lesznek az idén, de okos kapcsolókból, kamerákból, zárakból is nagy választék várható, de ne feledkezzünk meg a most bejelentésre kerülő piackész Matter eszközről sem, amely bejelentését a CES-re időzítették.
Idén is igyekszünk pontos képet adni az okosotthonok piacról, hiszen idén is részt veszünk – mégha csak online is – a rendezvényen.