Egyre többet gondolkodunk azon, hogy hova tart az okosotthon piac, és hogyan lehet ebben a nagy kavarodásban megtalálni a saját helyünket. A válasz nem ott van, ahol a legtöbben keresik.
A „mindenkinek okosotthont” nem egy jó célkitűzés. Igen, tudom, elsőre furcsán hangzik. Végül is azt akarjuk, hogy minél többen használjanak okosotthon megoldásokat, nem?
De. Ez a probléma lényege.
Amikor mindenkinek akarsz eladni, akkor valójában senkinek sem adsz el jól.
Miért?
Mert egy óriási, vegyes közönséget nem lehet egy üzenettel megragadni. A „legyen okosotthonod” semmiről sem árul el semmit.
Mit old meg?
Kinek?
Miért épp most?
A nagy multik hatalmas marketing költségvetésekkel megtehetik, hogy ágyúval lőnek verébre.
De a kis telepítő cégek nem engedhetik meg magunknak ezt a luxust.
Nagyobb ereje van a réspiacoknak, mint gondolnád!
Vegyük például azt az első gyerekes apukát, aki „man cave”-et szeretne.
Igen, konkrétan ezt.
Nem az mozgatja meg, hogy „legyen okosotthonod”.
Hanem az, hogy „végre lesz egy sarok, ahova visszavonulhatsz, és minden úgy működik, ahogy szeretnéd”.
Ez már más történet, nem igaz?
Ez megragad.
Ez beszél a fájdalompontjához.
Vagy vegyük az idős szülő gyerekeit, akik aggódnak.
Nekik nem az „okosotthon” kell.
Nekik a „biztonság és nyugalom” kell.
Miért működnek a réspiacok?
Mert csak velük foglalkozol. Tudod, mit olvasnak, hol mozognak online, milyen problémáik vannak. Tudod, hogyan szólítsd meg őket úgy, hogy azonnal értsék: „igen, ez nekem szól”.
Ha pilóta lennék és okosotthont szeretnék telepíteni, biztosan a pilótákkal kezdeném.
Miért?
Mert ismerném a fájdalompontjaikat.
Tudnám, mit jelent nekik a váltott műszak, az állandó időzónaváltás, vagy hogy mennyire fontos, hogy az otthon „tudja”, mikor ér haza egy hosszú repülés után.
Tudnám, mire költik a pénzüket, mi fontos nekik, miről álmodoznak.
Természetesen a réspiac csak a kezdet.
Miután a „pilótás okosotthon telepítő” néven ismert lettél, már bővíthetsz. Ekkor viszont már van alap hírneved, amit ki tudsz használni.
A repülés szerelmeseinél például simán nyithatsz – akik szívesen megvennék nem csak a megoldást, hanem magát a problémát is.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
Ne próbálj mindenkit megcélozni egyszerre. Válassz egy szűk réteget, akiket jól ismersz. Beszélj az ő nyelvükön, old meg az ő problémáikat. Építsd ki a hírnevet először ebben a szegmensben.
Érdekel, hogy más telepítők hogyan találták meg a saját réspiacukat, és milyen konkrét lépésekkel építették fel az üzletüket?
Vagy csak beszélgetnél hozzád hasonló okosotthon „őrültekkel”?
Gyere el a következő meetupra!
2025. szeptember 23. 17:30
Budapest, A Grund
Discover more from Okosotthon Blog
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
