Érdekel az okosotthonok világa?

Szívesen tanulnál tőlünk? Nézd meg weboldalunkat is!

Kulcs a minőségi okosotthonokhoz – telepítőknek

Szeretnél olyan okosotthon szakember lenni, akit bátran ajánlanak ügyfeleid ismerőseiknek? Olyan okosotthonokat szeretnél tervezni, amiben tényleg öröm lesz lakni? Ez egyáltalán nem lehetetlen küldetés, ha megfelelően felkészülsz rá.

Az okosotthonok telepítése során kiemelten fontos, hogy megismerjük a vevő igényeit. Az egyedi szokások és igények miatt már az elején nagy hangsúlyt kell fektetni arra, hogy a megfelelő részletességgel megismerjük az elvárásokat az okosotthonnal szemben – és a projekt során pedig ennek megfelelően végezzük a munkánkat. A nyomonkövethetőség az egyik sarokpont, amire figyelnünk kell. Ügyelni kell arra, hogy a vevő azt kapja a végén, amit szeretett volna. Ennek az elérésében tud segíteni nekünk egy minőségbiztosítási rendszer, amely a megfelelő időben biztosítja számunkra azokat a szabályokat, amelyeket a siker érdekében követnünk kell.

Az ördög pedig a részletekben rejlik. Megfelelő pontossággal kell meghatározni a projekt elején az elvárásokat ahhoz, hogy mindenki elégedetten távozzon a végén. Ehhez viszont felkészültnek kell lenni, érdemes megfelelő dokumentáció sablonokat kialakítani. Hiszen, ha egyszer jól fel lett valami építve, az beépíthető a folyamatokba, és a ahelyett, hogy újra feltalálnánk minden munkánál a spanyol viaszt, csak kitöltjük a szükséges információkat – se többet, se kevesebbet, mint amire tényleg szükség van.

Az emberek hajlamosak a minőségbiztosításra egy felesleg rosszként tekinteni, amely szükségtelen adminisztrációs terhet ró az egyébként is túlhajszolt dolgozókra, de szerencsére ennek nem kell így lennie. Egy jó minőségbiztosítási rendszer nem teher, hanem segítség. Ha megfelelően van felépítve, úgy, hogy a működési folyamatokat támogatja, nagyon hatékony eszköz lehet a szakemberek kezében. Ha jól ismerjük a vevő igényeit, a saját folyamatainkat és képességeinket, sokkal könnyebben el tudjuk érni azt a standard minőségi szintét, amit magunkkal szemben elvárunk a vevői elégedettség elérése érdekében. Hatékonyabb munkafolyamatok kialakításával rengeteg időt és pénzt spórolhatunk meg. Megfelelő ellenőrzési pontok beiktatásával rengeted hiba megelőzhető, így nem kell utólagosan hibákat javítani, ráadásul az ügyfél reklamációját is megúszhatjuk. Ha pedig jó kapcsolatot tudunk ápolni a vevővel, akkor ő hírét viszi az általunk végzett minőségi munkának.

Egy jól működő minőségbiztosítási rendszernek egyetlen titka van: testre van szabva az adott vállalkozás működésére, vagyis olyan szabályozásokat és dokumentációkat használ, amely annak az igényeinek megfelelően lett kialakítva. Egy okosotthon telepítése során is számos kivitelezési folyamat lehetséges, így az egyik telepítő munkafolyamatára kialakított minőségbiztosítási dokumentáció egy másik szakember számára csak felesleges